tisdag 23 juni 2009

Lyx eller budget

Jag vet inte varifrån mina dyra vanor kommer, men jag tror det har att göra med att min mamma klädde mig i polarn och pyret-kläder och Takano overaller när jag var liten.
Nu har detta behov eskalerat en aning och jag tycker inte längre att saker och ting är dyrt alls, i min värld är allt överenskomligt.
Just nu har jag hakat upp mig på Mulberyväskan Bayswater den går lös på dryga 8000kr på NK i Stockholm, men hör och häpna! Idag hittade jag den för dryga 7´med dessutom 15% rabatt i en butik i Karlstad - billigt var min första tanke
min andra vilken färg ska jag ha
och min tredje - den blir det nästa löning.
Väl hemma ringde jag mamma och diskuterade detta kommande köp. Som svar får jag, förstående och kvinna som hon är att; ja så länge du tycker du har råd och om du anser den är värd det.
Bra svar mamma, detta innebär att hon godkänt mitt köp och att jag nu inte behöver tycka den är för dyr.
En annan mamma hade kanske utbrustit; 7000kr är du vansinnig! Köp ngt vettigt för pengarna istället.
Jag är glad att min mamma är min!

Inga kommentarer: