onsdag 3 juni 2009

Kvinnoproblem alá Ilandsproblem

Hade jag inte vetat bättre hade jag trott jag var i klimakteriet eller gravid (det sista krävs det dock ett sexliv för). Mitt humör går sjukt mkt upp och ner beroende på ytterst små saker.
Vissa dagar, idag tex, var det Face Book som fick mig att bli sur, enbart för att en som skrivit frågade samma sak som denne gjort varje vecka i fasen ett halv år….
Inser, men bara lite, ytterst lite att jag är larvig.

En av mina första impulshandlingar på flera år skedde idag. Jag och en kompis bokade en vecka på Sicilien, all inclusive. Hade riktigt jobbigt att bestämma mig för om jag skulle åka inklusive allt eller ospec, var tom tvungen att rådfråga.

Resan blir nu Svenne Banan, men jag måste bara ha sol, bad och strand. Är det inklusive allt så får det vara så. Ska ändå se till att vara lite kulturell vid sidan av det 2000 rum stora minilandet. Hade faktiskt nästan tom kunnat åka till Kos om de erbjöd bra sista minuten.

Tog en tur till NK tidigare idag och såg en Tigerplånbok, vill ha! Kommer köpa! Problemet är att jag inte kan bestämma mig för vilken färg jag vill ha.
Tjejen i butiken frågade om jag ville ha hjälp, nej bara beslutsångest, svarade jag.
Ja det låter som riktigt jobbiga problem, sa hon och blinkade.
Om hon bara viste, jag lider av beslutsångest och kan ibland må sjukt dåligt över vissa beslut jag tar. Ibland rör det sig något så banalt som en glass.
Hjälp mig bestämma färg:








Nya tag i morgon, känner på mig jag vaknar på rätt sida kl 02.55.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Det hänger ju på färgen på dina andra grejer! Vilken färg har du på handväskan? Vilken färg har du på jackan? Svart passar allt men brunt är snyggare! Ilandsproblem-deluxe! Känner du igen dig? :)

Vem har inte beslutsångest, speciellt när det gäller så viktiga saker som plånböcker, filofaxer/kalendrar etc. :)

Hjälpte det dig något? :)

Unknown sa...

Black is the new black.