måndag 1 juni 2009

En ny sida

Är det detta som kallas för karriärsdrag, att klättra, avancera eller helt enkelt bara byta jobb?
Sitter på tåget från Växjö, har spenderat en dag på min nya redaktion. Den är bra, verkar ha coola medarbetare och överlag så känns det bra. Visst kändes det aningen krystat när jag gled in och fick hälsa på tjejen vars jobb jag "stal", men så är det inom TV, man ger och TAR.
Hur jag kommer trivas när jag väl börjat är en senare fråga, men jag går in med inställningen att det blir bra. Har iaf bättre lön och bättre villkor + att jag är faktiskt anställd, mitt första FASTA jobb - stort!
Lustigt hur det kan bli ibland. Man flyttar från Karlstad, till Oslo, till Karlstad igen, Skövde nästa så Stockholm där jag trodde jag landat för gott.... Men ack så fel jag hade. Mitt val av karriärsbana tog mig ytterligare till en anhalt i vårt avlånga land; Växjö. Men som så många gånger förr har jag satt en deadline. Ett år - sen säger vi hej då till TV om inget nytt inträffat!

Inga kommentarer: