tisdag 19 maj 2009

Milen

56:24
När andra satt å sippade rosé på Tures gick jag för seger i Milspåret runt Djurgården.
Med startnummer 1353 var jag sista anmälda och därför hamnade jag givetvis låååångt bak i startklungan. Fanatiska motionslöpare stod i startfållan redan långt innan speakern beodrat folk dit.
Det blev seg start och folk knuffades lite lätt och ville ivrigt komma iväg. Själv var jag stolt över att börjat springa/jogga från start. Jag brukar annars vilja "gå igång mig själv".
Jag sprang med stringtjejen en bra bit, när hon svek mig sprang jag med tjejen med de neonrosa fluffbyxorna, när hon svek mig sprang jag med Birgitta 56 å när Gittan svek mig hittade jag Mr två äpplen hög, han var inom kort bakom mig även han. Spring inte förbi mig sa han... Jaga mig svarade jag. Sen var han borta.
Inför varv två var benen, med ett dygns body pump i, sega och varje km kändes bara längre och längre. Nu började jag fundera på om jag skulle varvas.... Hemska tanke, jag ökade.
Med en km kvar var det dags för Alcazar att ta mig i mål å den tjocka killen med röd tröja, som jag sett gå flera gånger, fick njuta av min bakdel.
Men jag fick en rejäl surprise när jag sprang över mållinjen, där stod Gittan.... Hmmm hon måste brutit efter första...
Jag kom, jag sprang, dessvärre ingen seger men jag är sjukt nöjd med mig själv, nästan lite mallig.... Kanske inte bästa tiden men den kommer. Detta var mitt första lopp någonsin på tid.
När är halvmaran?
Sen fick man give aways, hårmist - miljövänligt, jag tog två, tyckte jag förtjänat det.

Inga kommentarer: