torsdag 21 maj 2009

Folkpartist?

Jag har gått in lite för det stundande EU-valet. Men har haft rysligt svårt för att bestämma vilket parti jag ska rösta med.
Det har stått mestadels stått mellan
Centern och
Piratpartiet.
Jag har inte uteslutit det blå blocket eller Miljöpartiet, men jag har uteslutit Folkpartiet.
Fram till imorse.
Då gjorde jag ett test på DN som ska underlätta i EU-valet.
64% Folkpartist!!
följdes av Centern och Moderaterna med båda över 60% lika tyckande.
Så nu är jag helförvirrad. Trodde inte jag var så rysligt blå.


Gör testet på DN

1 kommentar:

Roland Orre sa...

Min såg ut som vanligt, dvs nästan jämn fördelning mellan partierna.
bild av resultat1. Miljöpartiet 55
1. Piratpartiet 55
2. Kristdemokraterna 54
3. Vänsterpartiet 50
3. Junilistan 50
4. Centerpartiet 45
4. Socialdemokraterna 45
5. Moderaterna 45
6. Folkpartiet 36

De stämmer ganska väl med vad jag röstat på genom tiderna dvs Miljöpartiet, Piratpartiet, Vänsterpartiet, Centerpartiet och Folkpartiet (1 gång).

Jag tycker detta med partigrupperingar är en konstig konstellation, då det ändå är frågor det handlar om. Om man skall ha någon slags parlamentarism så bör det vara tre lika delar Röd,Grön,Blå med 1/3 vardera, sedan väljer man vilka personer man tycker skall representera i varje del.