torsdag 9 juli 2009

Malmö-Sthlm

Eftersom vi blev klara i Båstad tidigare än väntat smög jag in på tåget som gick två timmar tidigare än det jag bokat biljett till. Väl på tåget skulle jag försöka blinka till mig en plats och sa att de på kundtjänst sa att det var OK eftersom det fassn platser på tåget.
Konduktören var kvinna och inte alls imponerad av mina vädjande ögon, som tur var hade hon i stundens hetta redan gjort ett streck på biljetten. Hon poängterade att jag hade tur denna gången men passade på att berätta för mig hur respektlöst mitt beteende var; att sätta sig på ett tåg utan biljett! Jag hade ju biljett, men inte till den avgången...
Sen började Albin 2,5 prata med mig. Härlig kille som bara var intresserad av mitt namn, om min ramlösa var god och var jag skulle. Han visade mig sina målade tånaglar och sa att jag fick komma hem till honom och måla mina om jag ville... Det ska börjas i tid tänkte jag...
Han dumpade mig dock lika snabt, killen brevid honom bjöd nämligen på godis. Lycka för den lille som i samma stund han tuggade i sig dumlen glömt att han erbjudit mig att få måla mina tånaglar hos honom.
Stockholm regnar, Båstad var soligt, mina fötter är blöta men jag har fått en ny guldring (som var Annas) så jag är nöjd ändå.

Inga kommentarer: