torsdag 16 juli 2009

Båstad v 29


Ännu två "stressiga" jobbdagar i Båstad är avklarade...
Jag älskar den lilla staden.
Den här veckan hade några av partyeliten hittat ner, de som inte tagit båten över till Gotland, så det var lite mer bas, bubbel och efterfester.
Herrarnas turnering var i full gång när vi entrade Båstad i onsdags.
Ett minus får tennisens ATP-pressansvarige, han var den lataste jag träffat på. Ännu mer förvånad blev jag när det visade sig att människan jobbat med det i 8 år.
Tillskillnad från när damerna spelade var man tvungen att fylla i önskemål om spelarintervjuer och gå via denne lille man. Av 11 namn lyckades han rodda fram 5. Men tro inte att dessa 5 bara kom på avsatta tider. Nej, det krävdes ihärdigt tjat från min sida. Detta tog totalt två dagar. Sjukt inneffektivt.
Verdasco var iof en fröjd för ögat vilket gjorde att min ilska la sig för en stund.
Så här i efterhand klagar jag ju inte då min framsida förbättrat på brännan avsevärt. Dock inte baksidan som bara bleks mer och mer. Tror tom jag kan ha åkt på en värmeblåsa eller två.
Det lilla solandet blev dock mitt enda stekande eftersom jag fick bo i Malmö denna gången med. Åker jag nästa år ska jag kräva Båstadboende + dagar nära en helg. Nu sitter jag med en accreditering som räcker ända till söndag, men till ingen nytta.
Någon som vill köpa!? :)









TV4:as Peppe Eng får för dagens kommentar... Å har står jag med
hmmm, hmmm Robin Söderlings tränare. (Magnus Norman)
Det kom några skurar, då fick VIParna rusa ner för att inte bli
blöta. Peppes dränktes i regn, men det verkade inte hindra....


















Denna veckan hade jag ett mindre och dyrare rum och tillråga på
det så fick jag bara en tvål och ett schampo, inge balsam,
lotion å lyx denna ggn...

Inga kommentarer: