fredag 10 april 2009

Låååång fredag

Längsta fredagen.
Jag vet att man ibland ska njuta av dessa sysslolösa dagar, men jag som lider av lite damp (har inte fått ngn expert att ställa diagnosen, men jag är övertygad) blir lätt rastlös bara av att jag vet att idag är alla affärer stängda och allt folk utflygna från stan.
Jag vaknade tidigt, dammsugade, gick till gymet, solade i mitt fönster, åt lunch hemma, gick ner med lite skit till källaren, tog en prommenad på Djurgården med Calle, Martin och Jonas, fikade, åkte hem, gick med massa tidningar till pappersinsamlingen, tog ner mer skit till källaren och nu har jag deklarerat och räknat ut hur mycket jag lagt ut på reparationer på min lägenhet i Skövde. Nu känner jag mig därför igen ensam och sysslolös.
Min allierade Angelica har gått och blivit upp över öronen förälskad och går därför inte att få kontakt med större delen av tiden.
Att Henrik och jag inte ses mer är väl underförstått och inget jag planerar att älta.
Har satt min moster på att hitta mig en ny.
Bästa sättet att komma över ngn är att hitta en ny, det där med att vara ensam köper inte jag!
Gud vilken skit det är på TV på fredagar. Förstår varför man har AW de andra fredagarna.
Talang 2009 ungar som jonglerar och gubbar som jodlar.....
Å idioterna i juryn förtjänas inte ens att nämnas.

Inga kommentarer: