fredag 17 april 2009

ABC med särskola

I Uppsala har man av ”misstag” placerat elever i särskola fast de inte behövt gå där. Detta makabra sätt att hantera, vad jag tror, stökiga elever tog mig tillbaka till min studentbal.
Jag och elevrådsordförande kom inte så jättebra överens. Frågar ni mig var det för att hon helt enkelt inte kunde ta ett ärligt svar, frågar du henne säger hon nog bara kort och gott att jag va en bitch.
Iaf, vad jag inte visste var att denna människa besatt privilegiet att göra bordsplaceringen på studentbalen.
En i klassen skulle bli bordsdam med klassföreståndaren. (Tåls att tillägga att denne inte var världens rockigaste gubbe). Detta meddelade hon en lektion i slutet av vårterminen.
i samma stund visste jag att det skulle bli jag. Hon påstod att valet skulle ske genom lottning, men denna lottning, kan jag sätta allt jag äger och har på, aldrig existerade.
Som pricken över i parades jag inte enbart ihop med min lärare, min plats vid ett stort runt bord i ett rum en bra bit från alla andra studenter hade deltagare från.... just det särklassen.
Ett härligt gäng iof så det gjorde inget.
Kunde vid slutet av middagen och ett antal snaps även komma över det att vi fick hela kvällens intravenöst via en högtalare.

Inga kommentarer: