torsdag 16 april 2009

Ignorera aldrig CSN

Jag har nu lärt mig att när CSN skriver brev om att man kommer bli återbetalningsskyldig så menar de allvar.
För några veckor sedan ignorerade jag medvetet ett brev där de utförligt beskrev att jag under 2007 tjänat för mycket och skulle krävas betala tillbaka det belopp jag lånat från CSN under våren.
Ja,ja tänkte jag, slängde brevet i pappersinsamlingen och visslade vidare.
Igår damp ett tjockt kuvär ner i min brevlåda.
"Återkrav för första kalenderhalvåret 2007"
Eftersom jag inte meddelat när jag tjänat mina pengar utgår CSN från att summan fördelats jämnt över året.
Oh NO!
Fick ringa och berätta att jag minsann "inte fått ngt brev", jag e bra på att ljuga och berättade att jag omöjligt kunde betala dryga 23000 innan sista april.
Jag ska nu styrka att jag tjänat pengarna EFTER jag gått ur skolan så gör de en omprövning.

Inga kommentarer: