onsdag 4 mars 2009

Vad Candy gör när alla ser...

Hur en liten anställningsintervju-resa faktiskt kan få ett spännande slut.
Intervjun hölls i Växjö - å NEJ! jag vill inte flytta till Växjö, så jag tror inte jag gjorde världens intressantaste intryck.

Avstår helst frågor som; vad gör du om 10 år. Vad inom journalistiken är du bäst på...... Krystade och uppstaplade frågor får svar därefter.

Som pricken över i kom min taxiresa hem;

Taxichauffören: Du vet väl att solen aldrig lyser i Växjö.
Jag: Nej - tittade upp mot himlen - men ser ingen sol idag så det kan väl stämma.
Taxi: Växjö toppar alltid statistiken över molnigast och sämst väder.
Jag: Härligt.

Som sagt, jag vill inte bo i Växjö.

Men sen....

Efter att ha uthärdat 10 min i Alvesta, tveklöst Sveriges opersonlligaste hållplats, kom Stockholmståget.




På min plats satt Candy påväg mot ett ytterst speciellt mål.
Cady är en 4årig Bichonfrisé med en gedigen meritlista.
Hon är Such (Svensk utställningschampion) och sådana flickor får karlar därefter.
Candy skulle nämligen till Knivsta och para sig!
Första gången dessutom.
Tänk om ens oskuld hade varit så uppstyrd.






Om det blir valpar av det hela får vi tålmodigt vänta i 9 veckor på.
Under tiden kan man följa Candy och hennes familj på
http://www.perletts.se/

Inga kommentarer: