måndag 23 mars 2009

Landskapsrekordet

Skaraborg, Kronoberg, Närke, Stockholm, Värmland
Så såg min gågna vecka ut.
Helgen spenderade jag med min goa vänner i Skövde (Skaraborg) Det blev en våt schlagerkväll ute, inga skandaler och inga gamla misstag som korsade ens väg.... eller jo en, å han lär ha vaknat med sådan grov ångest när han insåg att jag skrattade åt hans desperata försök att få med mig hem.
Sen åkte jag tillbaka till Stockholm, var där några dagar innan det var dags för andra intervjun i Växjö (Kronoberg). En "snabb" tur ner, vaknade i Linköping av mina egna snarkningar och en torr mun, uppenbarligen hade jag snarkat med öppen mun -sexigt.
Tillbaka till Stockholm för att ladda för Örebro (Närke) dagen efter. Det besöket toppades ju med en hotellsäng och den läckra frukosten-inga pinsamheter tillskrevs den turen.
Det enda märkbara var väl min tidsoptimism så jag lugnt och skönt satt i väntsalen på tågstationen då jag hörde ankomstklockorna från tåget. Rusade ut för att till min förskräckelse se att bommarna gått ner och jag skulle till spår två.
Jag tänkte under inga omständigheter bli kvar i Örebro så jag rusade under de.
Testa aldrig det!
Direkt från tåget till sportredaktionen i Stockholm.
Lugn kväll med godis och Robinson.
Hämtades i Taxi av H och hans bror - bilen var fylld av ett härligt moln av alkoholandedräkt.
Vaknade tidigt tog bussen till Karlstad.
Idag sista reporterpasset på Värmlandsnytt.
Snart ska jag ringa Växjö.


Inga kommentarer: