måndag 30 mars 2009

ont men i ordning

Höll på att glömma.
Jag har pysslat som besatt i min lägenhet, alla lådor är nere i källaren, prylarna upplockade, kläderna i garderoben.
Men en flytt är inte helt smärtfri.
När jag skulle rumstrera om min 3km långa soffa gick det som följer.
*Soffhelvetet är ju för det första för stor för lägenheten, så där jag planerat att ha den går inte. Därför skulle jag snurra över den till andra sidan rummet. Ska även nämnas att detta gjorde jag när monterat på de gigantiska armstöden.
* Det tog snabt stopp eftersom möbeln är ungefär lika bred som rummet. Så när jag skulle lyfta den för att lirka lite så sa det pang. Jag vet inte riktigt hur men den föll iaf på min tå.
En sådan fysisk smärta har jag nog aldrig upplevt, inte vad jag kan komma på iaf.
* Tån är nu blå och jag haltar hjälplöst fram, men det är priset man får betala för att få i ordning.
Nu ska jag snart gå in i projekt "Henrik vill du bytlåna soffa med mig" på allvar.

Inga kommentarer: